PRO_KLJUČ (Z razvijanjem vključujoče poučevalne prakse do učinkovitega učnega okolja)
Z razvijanjem vKLJUČujoče poučevalne prakse do učinkovitega učnega okolja – KLJUČ (Developing Adaptive Expertise to Foster an Effective Learning Environment).
Glavni cilj projekta je razviti vključujočo poučevalno prakso, ki temelji na formativnem spremljanju in razviti trajnostni model učinkovitega učnega okolja.
V Sloveniji je v projekt vključenih šest osnovnih šol in ena srednja šola: OŠ Gustava Šiliha Laporje, OŠ Frana Albrehta Kamnik, DOŠ Prosenjakovci, OŠ Danila Lokarja Ajdovščina, OŠ Zbora odposlancev Kočevje, OŠ Prežihovega Voranca Maribor ter Gimnazija ter ekonomska srednja šola Trbovlje.
Vključujoča poučevalna praksa je odziv na kompleksna učna okolja, kjer je v ospredju učenje in iskanje rešitev za izboljšanje dosežkov učencev. Gre za celosten pristop, ki ga vodi želja po preiskovanju, radovednost, odzivnost in pripravljenost za učenje in spremembe, z namenom.
V projektu nastajajo:
- vodnik za vključujočo poučevalno prakso (adaptive expertise),
- gradniki za preiskovanje in razvijanje vključujoče poučevalne prakse skozi formativno spremljanje,
- gradniki za podporo pri vpeljevanju vključujoče poučevalne prakse,
- zbirka primerov vključujoče poučevalne prakse in
- spletno učno okolje za podporo pri preiskovanju in spodbujanju, vpeljevanja vključujoče poučevalne prakse.
Vir: https://skupnost.sio.si/course/view.php?id=10751 (12. 7. 2022)
GESŠ Trbovlje se je razvojnem projektu pridružila na povabilo ZRSŠ. Članice tima smo se že pred tem in se še kalimo v projektu RNUUO, ki prav tako spodbuja uvajanje formativnega spremljanja v pouk.
V sodelovanju in povezovanju čutimo moč: Alenka Arh Šmuc, Petra Zelenšek, Maruša Stoklasa Drečnik, Jelena Keršnik in Katarina Bola Zupančič.
Primeri iz prakse
Gradivo projekta
Spiral of Inquiry Paper – Timperley Kaser Halbert – 1
Okvir za preoblikovanje_članek VIZ
Nina Novak_ko je ucenje personalizirano
Članice o kolegialni podpori
Poslanstvo učitelja je neprenehna rast. S povabilom ZRSŠ v mednarodni projekt Z razvijanjem vključujoče poučevalne prakse do učinkovitega učnega okolja postopoma spreminjamo kulturo poučevanja in učenja. Kolegialna podpora in timsko sodelovanje sta ključnega pomena za vseživljenjsko učenje. Učenje učenja, RNUOO – Ustvarjanje učnih okolij za 21. stoletje, formativno spremljanje in tudi KLJUČ pripomorejo k poglabljanju načel spirale in neprenehnem profesionalnem razvoju učiteljev. Kaj je dodana vrednost spirale? Razmišljanje o fokusu na naši poti, usmerjanje našega učenja, iskanje novih poti, preverjanje opravljenega procesa poučevanja, evalvacija in samoevalvacija ter zastavljanje novih ciljev. Pri tem se zavedamo, da je dijak v središču. Prepoznavamo individualne razlike, se medsebojno povezujemo, ugotavljamo, da imajo čustva pomembno vlogo, in prilagajamo zahtevnost. Po desetletju intenzivnega timskega sodelovanja, medsebojni podpori in podpori vodstva smo na pravi poti k uresničevanju skupnih ciljev.
Gradivo za na pot